8 maj 2013

D & D, eller drakmuffen

Och här är pendangen till Fuoco e fiamme, den andra muff som ska till min ännu osedda vän. Gjord till nån som gillar mörka saker, grönt och som en gång ritade en cool vagina dentata. Jag hade alltså tänkt göra en tandad muff, men det blev inte bra, och jag tänker inte leta efter bra tandpärlor nu, så det fick bli en tandlös men snygg drakmuff i svart och grönt. Fokuspärlan går att snurra, från vanlig grön och genomskinlig (som här) till firepolished-glöd.

Att tråden syns är inte bara för att jag inte valde Fireline i Smoke, som färgar av sig nåt hemskt på fingrarna när man pärlar, utan för att jag tog en gulgrön tråd med flit, jag tyckte den skulle bli så bra med de gulgröna pärlorna jag hade tänkt mig till tänder. Eftersom tänderna kom sist och sket sig så blev det gulgrön tråd utan synbart skäl, och så får det vara med det. Hoppas hon gillar den i vilket fall som helst. 

Och nästa grej ska bli en efterapning av den lila fredskalla jag har på köksbordet i detta nu, tror jag. Om värken tillåter. Nu ser det ju ut som  jag är mer muffbesatt än pärlbesatt, men så är inte fallet, det är en tillfällighet. 

3 kommentarer:

  1. Hej! Pärlar du på beställning? Intresserad av en pärlemuff :)
    MVH // p.

    SvaraRadera
  2. Finns möjlighet att få tag på en pärlemuff är jag mycket intresserar, jag ska försöka visa tålamod! (inte min paradgren ;) ) Brosch eller halsband, maila mig så tar vi det därifrån. Kan nog hitta fler intressenter också om du skulle vilja det. barfotanovember@gmail.com
    Krya på dig! // p.

    SvaraRadera
  3. Pärlmuffarna är helt amazing! Jag vill absolut ha en. Men hur ska jag veta vad jag vill ha? Alla är så fina!

    Finns det bilder på alla du har gjort samlat någonstans?

    SvaraRadera